Všetko o nákupe
Na tejto stránke som pripravil podrobnosti o tom, ako to u mňa funguje. Nájdete tu tipy a triky, ako nakupovať a ďalšie praktické informácie.
- Ak hľadáte, aké sú možnosti doručenia a zaplatenia tovaru, pozrite si stránku Doprava a platba.
- Ak ma chcete kontaktovať, pozrite si stránku Kontakty.
- Ak mi chcete vrátiť alebo reklamovať tovar, potom vás poprosím o založenie prípadu na stránke Podpora zákazníkov.
- A ak vás zaujíma, kto som a ako to celé robím, pozrite si moju stránku O Karlovi.
Všeobecné obchodné podmienky
Tu nájdete aktuálne Všeobecné obchodné podmienky
Najčastejšie otázky
- Otázky k výberu tovaru
- Otázky k objednávkam
- Otázky k reklamáciám a odstúpeniu od kúpnej zmluvy
- Ostatné otázky
Otázky k výberu tovaru
Čo znamená, keď pri produkte uvádzate, že ho ponúkate vo viacerých variantoch?
- Väčšinu produktov ponúkam v množstve jedného kusu. Môže sa ale stať, že sa mi od jedného produktu zíde viac kusov.
Pre väčšiu prehľadnosť tieto kusy zaradím do jednej karty produktu a ku každému kusu uvediem, v akom je stave, pridám
fotky a doplním cenu. Spoznáte to jednoducho. Ak ponúkam od jedného produktu viac kusov, potom v detaile produktu
napíšem, že produkt je k dispozícii vo viacerých kusoch v rôznej kvalite a stave.
Otázky k objednávkam
- Je možný nákup bez registrácie?
- Ako sa môžem zaregistrovať?
- Ako sa prihlásim?
- Koľko stojí dodanie tovaru?
- Je nejak obmedzený počet položiek, ktorý môžem zakúpiť v jednej objednávke?
- Je možné zakúpiť viac kusov od jednej položky?
- Ako zistím, že je môj tovar pripravený na vyzdvihnutie?
- Je možné si tovar len prehliadnuť?
- Ako môžem zistiť aktuálny stav svojej objednávky?
- Kedy vzniká kúpna zmluva?
- Ako je to s DPH?
- Ak Karol ponúka zľavu, platí na všetky produkty?
- Ako zadám zľavový kód?
- Je možné zľavy u Karola kombinovať?
Je možný nákup bez registrácie?
- Áno. Ak sa sami neprihlásite, tak váš nákup beriem ako nákup bez registrácie. Musíte však zakaždým vyplniť svoje údaje.
- Ak by ste si chceli pri opakovaných nákupoch ušetriť prácu, stačí sa zaregistrovať a pred dokončením objednávky sa prihlásiť.
Ako sa môžem zaregistrovať?
- Je to jednoduché. V pravom hornom rohu kliknite na odkaz registrácia:
- Zadajte svoju e-mailovú adresu a heslo. Heslo je pre kontrolu potrebné zadať 2x:
- Vo svojej e-mailovej schránke nájdete odkaz, ktorým je potrebné registráciu potvrdiť. Akonáhle tak urobíte, budete
rovno prihlásení a využívať výhody registrovaného užívateľa:
Ako sa prihlásim?
- Stačí v pravom hornom rohu kliknúť na odkaz prihlásenie:
- Zadáte svoje prihlasovacie údaje a kliknete na tlačidlo "Prihlásiť sa". To je
celé 🙂
- Aby ste sa mohli prihlásiť, musíte byť zaregistrovaní.
Koľko stojí dodanie tovaru?
- Záleží na tom, akú metódu doručenia si vyberiete. Cenu doručenia každého kúska nájdete vždy v detaile produktu v záložke Cena dopravy.
Je nejak obmedzený počet položiek, ktorý môžem zakúpiť v jednej objednávke?
- V prípade platby vopred žiadne obmedzenie nie je. Za každých 15 položiek v objednávke ale zaplatíte znovu poštovné.
- V prípade objednávky na dobierku je počet položiek v objednávke obmedzený na maximálne 10 kusov.
- Príklad č. 1: Chcete objednať 15 položiek s platbou vopred. Zaplatíte jedno poštovné.
- Príklad č. 2: Chcete objednať 16 položiek s platbou vopred. Zaplatíte 2x poštovné.
- Príklad č. 3: Chcete objednať 31 položiek s platbou vopred. Zaplatíte 3x poštovné.
- Príklad č. 4: Chcete objednať 11 položiek s platbou na dobierku. Takúto objednávku Vám nepôjde vytvoriť. Pre počet položiek 11 a viac dobierku vôbec neponúkam.
Je možné zakúpiť viac kusov od jednej položky?
- Je to možné, ale iba v prípade, že je viac kusov k dispozícii. Počet kusov danej položky, ktoré sú k dispozícii nájdete hneď pod stavom tovaru:
- Nákup viacerých položiek vykonáte tak, že do košíka vložíte jednu položku a následne v prvom kroku košíka tlačidlami + a - nastavíte požadovaný počet kusov:
Ako zistím, že je môj tovar pripravený na vyzdvihnutie?
- O tom, že je tovar pripravený na vyzdvihnutie na zvolenej pobočke, Vás budem vždy informovať e-mailom. Nechodte pre tovar, kým odo mňa nebudete mať potvrdené, že je pripravený. Šli by ste zbytočne 🙂
Je možné si tovar len prehliadnuť?
- Tovar si môžete prehliadnuť na fotografiách na webe v detaile produktu. Ak ho chcete vidieť naživo, jedinou možnosťou je si tovar objednať a nechať si ho doručiť. Ak by sa Vám nepáčilo, alebo nevyhovovalo, možno ho do 14 dní vrátiť.
Ako môžem zistiť aktuálny stav svojej objednávky?
- Najlepšou možnosťou je cez odkaz, ktorý Vám pošlem v okamihu vytvorenia objednávky. Pod týmto odkazom vždy vidíte aktuálny stav Vašej objednávky.
- Druhou možnosťou je po prihlásení vo Vašom profile, kde uvidíte, v akom stave sa objednávka aktuálne nachádza. Takisto mi môžete zavolať alebo napísať e-mail, viď kontakty.
Kedy vzniká kúpna zmluva?
- Až nový občiansky zákonník, ktorý platí od 1.1.2014, upravuje okrem iného aj podmienky pre nakupovanie na internete. Vznik kúpnej zmluvy je v ňom definovaný ako prijatie verejnej ponuky (= doručenie objednávky spotrebiteľom). Prakticky to znamená, že ako spotrebiteľ si v obchode vyberiete tovar, vložíte ho do košíka a po vyžadovaných krokoch potvrdíte objednávku. Tento postup je detailne popísaný v časti Ako nakupovať.
Ako je to s DPH?
- Všetky ceny, ktoré vidíte u mňa na e-shope sú vrátane DPH. Podľa toho, kto je pri danej položke mojím dodávateľom, je pri danej položke sadzba DPH buď 0 %, alebo 21 %, resp. 15 %. Problematiku DPH pri predaji a použitého tovaru rieši § 90 zákona č. 235/2004 Sb. o dani z pridanej hodnoty.
- Ste spotrebiteľ? V tom prípade Vás z pohľadu objednávky u mňa pravdepodobne problematika DPH vôbec nezaujíma 🙂 Ceny, ktoré vidíte, sú pre Vás konečné.
- Ste podnikateľ a nie ste platca DPH? V takom prípade pre Vás rozdelenie DPH tiež nie je dôležité, pretože si nemôžete nárokovať jej vrátenie. Ceny, ktoré vidíte, sú pre Vás konečné.
- Ste podnikateľ a ste platca DPH? Pravdepodobne teda budete od štátu nárokovať vrátenie DPH. Tu potom záleží, kto je pri ktorej položke dodávateľom. Ak je to súkromná osoba, je sadzba DPH 0 % a aj keď tu môžete nárokovať vrátenie DPH, je to zbytočné, pretože nie je čo vrátiť. Ak je dodávateľom podnikateľ, potom môžete danú položku zahrnúť do nákladov a nárokovať vrátenie DPH 21 %, resp. 15 %. Konkrétnu sadzbu DPH daného produktu vždy nájdete na faktúre. Poštovné je vždy so sadzbou DPH 21 %.
Ak Karel ponúka zľavu, platí na všetky produkty?
- Ak nie je priamo pri ponuke uvedené, na aké produkty zľava platí (napríklad zľava iba na produkty označené štítkom "akcia"), platí zľava na všetky produkty, ktoré sú označené ako skladom. Ak nie je uvedené inak, tak na produkty označené ako u partnera zľava nikdy neplatí.
Ako zadám zľavový kód?
- Zadanie je jednoduché. Pripravil som pre vás obrázkový návod, ako na to: zobraziť návod
Je možné kombinovať zľavy u Karla?
- Všeobecne povedané, nie je možné.
- Pri jednej objednávke je možné zadať iba jeden zľavový kód.
- Pri jednej objednávke nie je možné kombinovať zľavový kód a zľavu získanú pomocou tlačidla Ponúkni cenu.
- Individuálne dohodnuté ceny nie je možné kombinovať so zľavovým kódom a s cenami získanými pomocou tlačidla Ponúkni cenu.
Otázky k reklamáciám a odstúpeniu od kúpnej zmluvy
Poskytuje Karel na tovar záruku?
- Nie, Karel nie je predajcom tovaru, preto záruku poskytnúť nemôže. Ale pomôžem Vám s uplatnením záruky, ak vyplníte tento formulár. Na nový tovar je zo zákona poskytovaná záruka 24 mesiacov. Na použitý tovar alebo tovar so zníženou hodnotou môže byť záruka skrátená na 12 mesiacov.
Kde môžem záruku uplatniť?
- Záruku môžete uplatniť u predajcu uvedeného na faktúre, ktorú ste pri nákupe tovaru dostali. Ak je predajcom tovaru firma Auction Info s.r.o., prosím, vyplňte tento formulár a tým vybavenie reklamácie výrazne urýchlite.
- Vzhľadom k ponuke bazárového tovaru bohužiaľ nedokážem povedať, či pri jednotlivých produktoch ešte platí továrenská záruka priamo od výrobcu. Vždy sa však môžete skúsiť obrátiť s otázkou na autorizovaný servis daného výrobcu.
Ostatné otázky
Ako sa prihlásiť k odberu newslettera?
- Úplne najjednoduchším spôsobom bude, ak vyplníte svoj e-mail v pätičke môjho webu. Na túto adresu Vám potom budem zasielať super ponuky a ďalšie skvelé akcie a zľavy.
Ako sa odhlásiť z odberu newslettera?
- Prvou a najjednoduchšou možnosťou je, ak priamo v e-maile, ktorý si neprajete dostávať, kliknete v pätičke na odkaz "Odhlásiť z odberu newslettera". Tým sa automaticky ihneď odhlásite.
- Druhou možnosťou je, že odpoviete na newsletter, ktorý ste odo mňa dostali, že si neprajete ďalšie ponuky dostávať. Vyradím Vás z databázy príjemcov ručne.
- Ak by ste si to v budúcnosti rozmysleli, môžete sa k odberu prihlásiť kedykoľvek znova - viď bod Ako sa prihlásiť k odberu newslettera?.