Obchodné podmienky predajcu

Nižšie na tejto stránke nájdete tiež aktuálne platný Reklamačný poriadok.

Obchodné podmienky sú platné od 1. 12. 2016

Tieto obchodné podmienky platia pre nákup na www.odkarla.cz. Podmienky bližšie upresňujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho.

 

 

1. Základné ustanovenia a vymedzenie pojmov

1.1. Kupujúci je spotrebiteľ alebo podnikateľ.

1.2. Kupujúci spotrebiteľ, alebo len spotrebiteľ je človek, ktorý na rozdiel od predávajúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, ani nekoná v rámci samostatného výkonu svojho povolania.

1.3. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ, je podnikateľ. Za podnikateľa sa považuje tiež každá osoba, ktorá uzatvára zmluvy súvisiace s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo obdobnou činnosťou či pri samostatnom výkone svojho povolania, prípadne osoba, ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa.

1.4. Ponuka je právny úkon smerujúci k uzavretiu zmluvy, ak obsahuje podstatné náležitosti zmluvy tak, aby zmluva mohla byť uzavretá jeho jednoduchým a nepodmieneným prijatím, a ak z neho vyplýva vôľa navrhovateľa byť zmluvou viazaný, bude-li ponuka prijatá.

1.5. Má sa za to, že návrh dodať tovar alebo poskytnúť službu za určenú cenu učinený pri podnikateľskej činnosti reklamou, v katalógu alebo vystavením tovaru je ponukou s výhradou vyčerpania zásob alebo straty schopnosti podnikateľa plniť.

 

 

2. Kontaktné údaje

Auction Info s.r.o.
Lidická třída 1368/270
370 07 České Budějovice

IČO: 28093283
DIČ: CZ28093283

Bankové spojenie: 2501773190/2010 (Fio banka)

Spoločnosť Auction Info s.r.o. je zapísaná v Obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Českých Budějoviciach pod spisovou značkou C 16824

Overiť údaje o predávajúcom je možné tu.

Nejedná sa o výdajné miesto. Na tejto adrese nie je možné tovar osobne vyzdvihnúť.

Na túto adresu nezasielajte reklamácie, ani odstúpenie od kúpnej zmluvy. Informácie, kam a ako tovar zaslať, získate po založení prípadu na stránke Centrum podpory zákazníkov.

 

 

3. Informácie

3.1. Kúpna zmluva je uzatváraná v českom jazyku.

3.2. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzavretiu kúpnej zmluvy nájdete tu.

3.3. Informácie o tovare a cene uvádzané predávajúcim sú záväzné s výnimkou cien a informácií, ktoré sú zjavne chybné. Ceny sú prezentované vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, okrem nákladov na doručenie tovaru.

3.4. Informácie o akceptovaných spôsoboch platby sú uvedené tu. Zo strany predávajúceho nie sú požadované žiadne poplatky v závislosti od spôsobu platby.

3.5. Prijatie ponuky s dodatkom alebo odchýlkou nemožno považovať za prijatie ponuky.

3.6. Kupujúci sa pri výbere tovaru nemôže odchýliť od ponuky predávajúceho. Ak kupujúci v objednávke uvedie iný tovar, než ktorý predávajúci ponúka, prípadne tovar s inými vlastnosťami, zmluva nevznikne. Predávajúci zároveň nemôže dodať iný tovar, než si kupujúci objednal, ak sa vzájomne nedohodnú inak.

3.7. Prevzatie nevyžiadaného plnenia zo strany kupujúceho neznamená prijatie ponuky.

3.8. Vzniknutá kúpna zmluva, resp . daňový doklad, bude uložený v elektronickom archíve predávajúceho.

3.9. Registrovaní užívatelia môžu k uzatvoreným zmluvám pristupovať po prihlásení na internetových stránkach predávajúceho.

3.10. Zákazníkom, ktorí vykonajú nákup bez registrácie, bude zmluva zaslaná v elektronickej podobe na požiadanie.

3.11. Obrázky označené textom Reálna fotografia zachytávajú reálny stav tovaru, tak ako bude spotrebiteľovi dodaný. Ostatné fotografie pri tovare majú iba ilustračný charakter a nemusia zodpovedať skutočnej podobe veci.

 

 

4. Doručovanie tovaru

4.1. Predávajúci dodá tovar kupujúcemu kompletný, tak ako bolo uvedené v ponuke, najneskôr do 15 dní od potvrdenia objednávky, ak pri jednotlivom tovare neuvádza inú lehotu na dodanie. Ak je pri tovare uvedené „skladom“, predávajúci tovar odošle najneskôr do piatich pracovných dní. Kupujúci je povinný tovar prevziať a zaplatiť. Kupujúcemu sa odporúča, aby si tovar pri prevzatí čo najskôr skontroloval.

4.2. V prípade, že dôjde k poškodeniu zásielky pri preprave, odporúča predávajúci kupujúcemu spísať s dopravcom bezodkladne zápis o škode.

4.3. Doklady k tovaru, najmä daňový doklad, potvrdenie a certifikáty, predá predávajúci kupujúcemu ihneď pri prevzatí tovaru, v prípade technického problému na strane predávajúceho najneskôr do dvoch dní od prevzatia tovaru kupujúcim.

4.4. Požiada-li o to kupujúci, potvrdí mu predávajúci v písomnej forme, v akom rozsahu a po akú dobu trvajú jeho povinnosti z vadného plnenia a akým spôsobom môže kupujúci práva z nich uplatniť.

4.5. Cena a spôsob doručenia sú uvedené tu.

4.6. Je-li kupujúci v omeškaní s prevzatím tovaru, predávajúci je oprávnený potom, čo kupujúceho preukázateľne upozorní e-mailom a poskytne mu novú primeranú lehotu na prevzatie, tovar vhodným spôsobom po jej uplynutí ďalej predať.

4.7. Náklady na uskladnenie a náklady márneho dodania tovaru z dôvodu nedostatku súčinnosti na strane kupujúceho v nevyhnutne potrebnej výške je predávajúci oprávnený voči kupujúcemu započítať na výťažok predaja.

 

 

5. Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy

5.1. Kupujúci spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj kedykoľvek pred dodaním tovaru.

5.2. Pri zmluvách uzavretých distančným spôsobom (na diaľku) môže kupujúci spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru alebo poslednej časti dodávky, a to bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru či vykonania platby. Uvedená lehota je určená na to, aby sa kupujúci spotrebiteľ v primeranom rozsahu zoznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.

5.3. Odstúpenie od zmluvy kupujúci spotrebiteľ zašle alebo odovzdá v 14-dennej lehote. Kupujúci spotrebiteľ nemusí uvádzať dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení uviesť dátum nákupu alebo číslo zmluvy/predajného dokladu, bankové spojenie a zvolený spôsob vrátenia tovaru.

5.4. Kupujúci môže pri odstúpení od kúpnej zmluvy využiť spätnú dopravu sprostredkovanú Predávajúcim. Táto je spoplatnená sumou 100 Kč vrátane DPH za každú odoslanú zásielku (jeden balík s jedným trasovacím číslom prepravcu). Kupujúci súhlasí s ponížením vyplatenej sumy o cenu využitej spätné dopravy.

5.5. Predávajúci je povinný kupujúcemu spotrebiteľovi vrátiť sumu plne zodpovedajúcu cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho dodanie do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým platbu od kupujúceho spotrebiteľa prijal.

5.5.1. V prípade neprevzatia objednávky kupujúcim si predávajúci vyhradzuje právo požadovať od kupujúceho úhradu nákladov vynaložených na odoslanie objednávky od predávajúceho ku kupujúcemu.

5.5.2. Predávajúci môže náklady na odoslanie zásielky, ktorú kupujúci neprevzal, jednostranne započítať voči sume, ktorej vrátenie plynie z odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim pri neprevzatí zásielky.

5.5.3. Výška nákladov na odoslanie zásielky zodpovedá cene za doručenie zásielky (dostupné tu). Ak kupujúci využije akcie „Doprava zdarma“ a neprevezme zásielku, uhradí kupujúci predávajúcemu náklad na odoslanie vo výške bežnej ceny za doručenie bez tejto akcie a podľa zvoleného prepravcu. Predávajúci môže tento náklad jednostranne započítať voči sume, ktorej vrátenie plynie z odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim pri neprevzatí zásielky.

5.6. Ak kupujúci spotrebiteľ zvolil pri vrátení tovaru iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu spotrebiteľovi náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy je kupujúci spotrebiteľ povinný predávajúcemu zaslať alebo odovzdať zakúpený tovar. Tovar by malo byť vrátené predávajúcemu (nie na dobierku) kompletné, najlepšie v pôvodnom obale, nesmie javiť známky opotrebenia či poškodenia, s výnimkou poškodenia a opotrebenia, s ktorým už bol tovar predaný. Náklady na vrátenie tovaru nesie kupujúci spotrebiteľ.

5.7. Ak je vráten ý tovar poškodený porušením povinností kupujúceho nad rámec poškodenia uvedeného pri predaji tovaru, je predávajúci oprávnený voči kupujúcemu uplatniť nárok na náhradu zníženia hodnoty tovaru a odpočítať ho od vrátenej sumy.

5.8. Výnimky z práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy:

5.8.1. Právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť u zmlúv na dodanie digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči, alebo u zmlúv o poskytovaní služieb, v oboch prípadoch za podmienky, že k splneniu došlo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.

5.8.2. Ďalej u zmlúv na dodávku služieb alebo tovaru, ktorých cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávisle na vôli predávajúceho.

5.8.3. U zmlúv na dodávku tovaru upraveného podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu.

5.8.4. U zmlúv na tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze.

5.8.5. U tovaru, ktorý bolo neodvratne zmiešané s iným tovarom, alebo vyňaté z uzavretého obalu a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť.

5.8.6. U dodávky zvukových či obrazových nahrávok alebo počítačových programov, ak kupujúci porušil ich pôvodný obal.

5.8.7. U dodávky novín, časopisov alebo iných periodík.

5.8.8. U zmlúv o ubytovaní, doprave, stravovaní alebo využití voľného času poskytovaných v určenom termíne alebo u zmlúv uzatváraných na základe verejnej dražby podľa zákona upravujúceho verejné dražby.

5.8.9. U zmlúv o oprave alebo údržbe vykonanej v mieste určenom spotrebiteľom na jeho žiadosť.

5.9. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy pri objednávke, ktorá má poštovné zadarmo (akcie Doprava zadarmo, Karlův Klub), je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady na doručenie tovaru kupujúcemu, ak si Kupujúci časť objednávky ponechá. Výška ceny za doručenie potom zodpovedá obvyklej cene za doručenie podľa aktuálneho cenníka za dodanie zásielok objednávok (dostupné tu).

5.10. Formulár na odstúpenie od zmluvy je dostupný tu v PDF, alebo tu v DOCX.

 

 

6. Práva a povinnosti z vadného plnenia

6.1. Kvalita pri prevzatí

6.1.1. Ak má prevzatý tovar v čase, keď ho kupujúci prevzal, nedostatky (napr. nemá dohodnuté alebo oprávnene očakávané vlastnosti, nehodí sa na obvyklý alebo dohodnutý účel, nie je kompletný, neodpovedá jeho hmotnosť, miera, množstvo, alebo kvalita neodpovedá iným zákonným, zmluvným alebo aj predzmluvným parametrom), jedná sa o vady tovaru, za ktoré predávajúci zodpovedá.

6.1.2. Kupujúci spotrebiteľ môže u predávajúceho uplatniť najneskôr do dvoch rokov od prevzatia tovaru podľa svojho požiadavku nárok na bezplatné odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z ceny; ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné (najmä ak nie je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu), možno uplatniť požiadavku na dodanie novej veci bez vád alebo novej súčasti bez vád, týka-li sa vada iba tejto súčasti.

6.1.3. Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci spotrebiteľ požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.

6.1.4. Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim spotrebiteľom, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí.

6.1.5. Predávajúci nie je povinný nároku kupujúceho spotrebiteľa vyhovieť, ak preukáže, že kupujúci spotrebiteľ pred prevzatím o vade tovaru vedel alebo ju sám spôsobil.

6.1.6. Pri predávanom použitom tovare predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere doterajšieho používania alebo opotrebenia. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá. Miesto práva na výmenu má kupujúci spotrebiteľ v týchto prípadoch právo na primeranú zľavu.

6.2. Zákonné práva z vád

6.2.1. Kupujúci spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia. V prípade kúpy už použitého tovaru činí doba na uplatnenie práv z vadného plnenia jeden rok.

6.2.2. Kupujúci podnikateľ je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorú mala vec pri prechode nebezpečenstva škody na kupujúceho, hoci sa prejaví až neskôr. Právo kupujúceho podnikateľa založí aj vada neskôr vzniknutá, ktorú predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti.

6.2.3. Kupujúci je povinný oznámiť vadu predávajúcemu bez zbytočného odkladu potom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť.

6.2.4. V tejto lehote je kupujúci spotrebiteľ oprávnený uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby požadovať pri vade, ktorá znamená podstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú):

  • odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dod aním chýbajúcej veci;
  • bezplatné odstránenie vady opravou;
  • primeranú zľavu z kúpnej ceny;
  • vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy

6.2.5. Podstatné je také porušenie zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzatváraní zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala.

6.2.6. Pri vade, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú), má kupujúci spotrebiteľ nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.

6.2.7. Ak sa odstrániteľná vada po oprave prejaví opakovane (tretia reklamácia pre rovnakú vadu alebo štvrtá pre odlišné vady) alebo má tovar väčší počet vád (najmenej tri vady súčasne), môže kupujúci spotrebiteľ uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.

6.2.8. Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté v dôsledku bežného opotrebenia alebo nedodržania návodu na použitie.

6.2.9. Predávajúci nezodpovedá pri použitej veci za vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí zákazníkom.

6.2.10. Pri použitých veciach sa zodpovednosť za vady nevzťahuje na kapacitu pôvodnej batérie.

 

 

7. Vyžiadanie reklamácie

7.1. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo osoby určenej na opravu bez zbytočného odkladu od zistenia nedostatku. Ak tak urobí písomne alebo elektronicky, mal by uviesť svoje kontaktné údaje, popis závady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie.

 

7.2. Formuláre na stiahnutie: Uplatnenie reklamácie (reklamačný list (PDF), reklamačný list (DOCX)).

7.3. Pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu, aké právo (spôsob vybavenia reklamácie) si zvolil.

7.4. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak kupujúci požiadal o opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná.

7.5. Ak si kupujúci nezvolí svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.

7.6. Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Tovar by malo byť pri preprave zabalené vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, malo by byť čisté a kompletné.

7.7. Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní, rozhodnúť o reklamácii, prípadne o tom, že je k rozhodnutiu potrebné odborné posúdenie. Informáciu o nutnosti odborného posúdenia oznámi kupujúcemu v tejto lehote.

7.8. Reklamáciu kupujúceho spotrebiteľa, vrátane odstránenia vady, vybaví predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, ak sa s kupujúcim spotrebiteľom písomne nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby sa jednalo o podstatné porušenie zmluvy.

7.9. Odmietne-li predávajúci odstrániť vadu veci, môže kupujúci spotrebiteľ požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy.

7.10. Záručná doba sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kedy bol kupujúci povinný si vec vyzdvihnúť.

7.11. Predávajúci sa zaväzuje o vybavení reklamácie kupujúceho informovať mailovou správou alebo prostredníctvom SMS.

7.12. Pri oprávnenej reklamácii náleží kupujúcemu spotrebiteľovi náhrada účelne vynaložených nákladov.

 

 

8. Ochrana osobných údajov

8.1. Ochranu osobných údajov upravujú Podmienky ochrany osobných údajov.

8.2. Kupujúci súhlasí s tým, aby poskytnuté osobné údaje boli predávajúcim spracovávané a uchovávané v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov (č. 101/2000 Zb.) za účelom plnenia predmetu zmluvy. Kupujúci má právo byť informovaný, aké údaje o ňom predávajúci eviduje, a je oprávnený tieto údaje meniť, prípadne písomne vysloviť nesúhlas s ich spracovávaním. Dohľad nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov.

8.3. Kupujúci môže predávajúcemu oznámiť, že chce ukončiť zasielanie obchodných oznámení, a to na elektronickú adresu získanú v súvislosti s plnením zmluvy.

 

 

9. Riešenie sporov

9.1. Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim riešia všeobecné súdy.

9.2. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má podľa zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení, právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb. Subjektom, ktorý je oprávnený mimosúdne riešenie sporu vykonávať, je Česká obchodná inšpekcia. Bližšie informácie sú dostupné na webových stránkach Českej obchodnej inšpekcie.

9.3. Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh spotrebiteľa, a to iba v prípade, že sa spor nepodarilo s predávajúcim vyriešiť priamo. Návrh je možné podať najneskôr do 1 roka odo dňa, keď spotrebiteľ uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát.

9.4. Spotrebiteľ má právo začať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy Európskej komisie Online Dispute Resolution, ktorá je dostupná na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/.

9.5. Počas trvania rokovaní o mimosúdnom urovnaní sporu nebežia ani nezačnú bežať premlčacie a prekluzívne lehoty podľa občianskeho zákonníka, kým jedna zo strán sporu výslovne neodmietne v rokovaní pokračovať.

9.6. Dohľad nad dodržiavaním povinností podľa zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení, vykonáva Česká obchodná inšpekcia (ČOI).

 

 

10. Ostatné

10.1. Informácie o tovare

10.1.1. Všetky ústne a písomné údaje o vhodnosti a možnosti použitia dodávaného tovaru sú oznamované podľa najlepšieho vedomia predávajúceho. Predstavujú však iba jeho hodnoty skúseností a informácií, ktoré predávajúci získal sám, od výrobcu či svojho dodávateľa.

10.2. Písomná komunikácia

10.2.1. V prípade doručovania písomností medzi účastníkmi sa za doručovaciu adresu považujú sídlo predávajúceho a adresy kupujúceho uvedené v objednávke.

10.2.2. Ostatné tu neuvádzané záležitosti sa riadia občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Zb.), zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) a ďalšími právnymi predpismi, v znení neskorších predpisov.

10.2.3. Vylúčené sú zmeny obchodných podmienok v inej ako obojstranne odsúhlasenej písomnej forme.

10.2.4. Zmluva a súvisiace otázky sa riadia českým právom.

10.3. Darčeky

10.3.1. Ak dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy, je kupujúci povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky vrátane všetkého, čím sa obohatil. Ak nedôjde k vráteniu zo strany kupujúceho, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie. Ak nie je vydanie predmetu bezdôvodného obohatenia dobre možné, má predávajúci právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny.

10.4. Zľavové kódy a individuálne cenové ponuky

10.4.1. Použitie zľavového kódu na produkty, ktoré nedosahujú minimálnu stanovenú hodnotu, nie je možné.

10.4.2. V prípade straty alebo odcudzenia zľavového kódu nie je možné vystavenie náhrady alebo nového kódu.

10.4.3. Zľavové kódy nemôžu byť vyplatené v hotovosti.

10.4.4. Pri jednej objednávke možno zadať iba jeden zľavový kód. Zľavový kód zároveň nemožno rozdeliť medzi viac objednávok. Nevyužitá hodnota zľavového kódu prepadá.

10.4.5. Pri jednej objednávke nemožno zadať zľavový kód a zároveň uplatňovať individuálnu cenovú ponuku získanú napríklad v e-mailovej komunikácii, alebo po kliknutí na tlačidlo „Ponúknuť sumu“. Ak sa kupujúci pokúsi uplatniť ako zľavový kód, tak individuálnu cenovú ponuku, prednosť má automaticky zadaný zľavový kód.

10.4.6. V prípade úplného vrátenia tovaru hodnota zľavového kódu prepadá. Pri vrátení len časti objednávky prepadá pomerná časť hodnoty zľavového kódu, ktorá bola využitá na danú časť objednávky. Ak zvyšné tovar nedosahuje stanovenú minimálnu hodnotu objednávky na použitie zľavového kódu, prepadá celá hodnota zľavového kódu a zvyšná časť zľavového kódu bude započítaná voči vracanej platbe.

10.4.7. Minimálna cena tovaru po uplatnení zľavového kódu je 1 Kč.

10.4.8. Zľavový kód možno uplatniť iba na položky skladom. Zľavový kód nie je možné uplatniť na:

  • tovar s neznámou dostupnosťou (tovar označený ako „u partnera“),
  • poštovné,
  • balné,
  • dobierku,
  • príslušenstvo objednávky (položky v košíku v menu „niečo navyše“).

 

10.5. Sťažnosti

10.5.1. Sťažnosti a pripomienky kupujúceho, ktoré sa týkajú zmluvného vzťahu uzavretého medzi predávajúcim a kupujúcim, vybavuje predávajúci v súlade s platnými predpismi, kedy sťažnosti a pripomienky môže zákazník uplatniť v ktorejkoľvek predajni predávajúceho alebo použiť infolinku na telefóne +420 494 900 127 či e-mailovú adresu: [email protected]. Ak je sťažnosť svojím obsahom reklamáciou tovaru, bude táto sťažnosť vybavená ako reklamácia v súlade s platnými právnymi predpismi.

10.6. Zákon o evidencii tržieb

10.6.1. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.

10.7. Likvidácia obalov

10. 7.1. Spoločnosť Auction Info s.r.o. je zaregistrovaná v systéme združeného plnenia spoločnosti EKO-KOM, a.s. (certifikát).

 

 

11. Účinnosť obchodných podmienok predajcu

11.1. Tieto obchodné podmienky sú účinné od 1. decembra 2016.

 

 

12. Predchádzajúce verzie obchodných podmienok predajcu

12.1. Zatiaľ nie je žiadna predchádzajúca verzia obchodných podmienok predajcu.

nahor

 

Reklamačný poriadok

 

 

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Práva kupujúceho z vadného plnenia (ďalej len „reklamácia“) musia byť vždy uplatnené v súlade s týmto reklamačným poriadkom. Záležitosti týmto reklamačným poriadkom neupravené sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Predávajúci oboznámi kupujúceho s týmto reklamačným poriadkom vhodným spôsobom a na požiadanie kupujúceho mu ho odovzdá v textovej podobe. Tento reklamačný poriadok je v súlade so zákonom č. 89/2012 Zb. Občiansky zákonník a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení ku dňu 1. januára 2014.

1.2. Predávajúci nezodpovedá za vady v týchto prípadoch:

1.2.1. Ak je vada na veci v čase prevzatia a pre takúto vadu je dohodnutá zľava z kúpnej ceny.

1.2.2. Ak ide o použitý tovar a vada zodpovedá miere používania alebo opotrebenia, ktoré tovar malo pri prevzatí kupujúcim.

1.2.3. Ak vada vznikla na veci opotrebením spôsobeným obvyklým používaním, alebo ak to vyplýva z povahy veci (napr. uplynutím životnosti).

1.2.4. Ak je spôsobená kupujúcim a vznikla nesprávnym používaním, skladovaním, nesprávnou údržbou, zásahom kupujúceho alebo mechanickým poškodením.

1.2.5. Ak vada vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo vplyvu predávajúceho.

 

 

2. Uplatnenie reklamácie

2.1. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho, v ktorejkoľvek jeho prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v jeho sídle alebo mieste podnikania. Predávajúci zabezpečuje prítomnosť pracovníka povereného prijímať reklamácie počas celej prevádzkovej doby. Reklamáciu je možné uplatniť aj u osoby, ktorá je na to určená v potvrdení, ktoré predávajúci kupujúcemu vydal, na účtenke alebo v záručnom liste, ak je určená osoba v mieste predávajúceho alebo v mieste kupujúcemu bližšom.

2.2. Kupujúci je povinný preukázať, že mu náleží právo uplatniť reklamáciu, najmä doložiť dátum kúpy, a to najlepšie predložením predajného dokladu, prípadne potvrdením o povinnostiach predávajúceho z vadného plnenia záručného listu, alebo iným vierohodným spôsobom.

2.3. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť reklamáciu na vadu, ktorá bola vytýkaná už v minulosti, ak na ňu bola poskytnutá primeraná zľava z kúpnej ceny.

2.4. Ak by uplatnenie práva z vád malo spotrebiteľovi činiť značné ťažkosti, najmä preto, že vec nie je možné dopraviť na miesto uplatnenia reklamácie bežným spôsobom alebo ide o tovar, ktorý je namontovaný alebo súčasťou nehnuteľnosti, posúdi predávajúci vadu po dohode s kupujúcim buď na mieste, alebo iným spôsobom. Kupujúci je v takom prípade povinný poskytnúť predávajúcemu potrebnú súčinnosť.

 

 

3. Lehota na uplatnenie práv

3.1. Kupujúci môže svoje práva z vadného plnenia uplatniť v lehote 24 mesiacov od prevzatia tovaru. Pri použitom tovare je možné lehotu na uplatnenie práv z vadného plnenia skrátiť na 12 mesiacov, takéto skrátenie lehoty vyznačí predávajúci v potvrdení o povinnostiach z vadného plnenia alebo na predajnom doklade. Po uplynutí lehoty nemožno právo z vád u predávajúceho uplatniť, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak alebo predávajúci či výrobca neposkytne zvláštnu záruku za kvalitu nad rámec jeho zákonných povinností.

3.2. Kupujúci svoje práva z vadného plnenia uplatní bez zbytočného odkladu potom, čo zistí, že na tovare je vada.

3.3. Predávajúci nezodpovedá za zväčšenie rozsahu pošk odenia, ak kupujúci tovar používa, hoci o vade vie. Ak kupujúci voči predávajúcemu vadu oprávnene uplatní, nebeží lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia po dobu, po ktorú je tovar v oprave a kupujúci ho nemôže používať.

3.4. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade výmeny tovaru v rámci vybavenia reklamácie nebeží nová lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia. Lehota skončí 24 mesiacov od prevzatia zakúpeného tovaru, resp. 12 mesiacov v prípade použitého tovaru.

3.5. Lehotu na uplatnenie práv z vád nemožno považovať za stanovenie životnosti tovaru, tá sa líši s ohľadom na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnosť a intenzitu používania alebo dohodu medzi kupujúcim a predávajúcim.

 

 

4. Vybavenie reklamácie

4.1. Predávajúci je povinný o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitejších prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná na odborné posúdenie vady. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum a miesto uplatnenia reklamácie, charakteristiku vytýkanej vady, kupujúcim požadovaný spôsob vybavenia reklamácie a spôsob, akým bude kupujúci informovaný o jej vybavení. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Ak posledný deň lehoty pripadne na sobotu, nedeľu alebo sviatok, je posledným dňom lehoty pracovný deň najbližšie nasledujúci. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie kúpnej zmluvy. Spôsob vybavenia reklamácie a dobu jej trvania je predávajúci povinný kupujúcemu písomne potvrdiť. Kupujúci nie je oprávnený bez súhlasu predávajúceho meniť raz zvolený spôsob vybavenia reklamácie okrem situácie, keď ním zvolený spôsob riešenia nie je možné vôbec alebo včas uskutočniť.

4.2. Kupujúci je povinný prevziať si reklamovaný tovar do 30 dní odo dňa, kedy mala byť reklamácia najneskôr vybavená, po tejto dobe je predávajúci oprávnený účtovať si primerané skladné alebo tovar svojpomocne predať na účet kupujúceho. O tomto postupe musí predávajúci kupujúceho vopred upozorniť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.

 

 

5. Kvalita pri prevzatí

5.1. Predávajúci vyhlasuje, že tovar odovzdáva kupujúcemu v súlade s ustanovením § 2161 občianskeho zákonníka, teda:

5.1.1. Tovar má vlastnosti, ktoré si kupujúci s predávajúcim dohodli, a ak chýba dohoda, tak také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej.

5.1.2. Tovar sa hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa.

5.1.3. Tovar je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti.

5.1.4. Tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

5.2. V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim nezodpovedá vyššie uvedeným požiadavkám, má kupujúci právo na dodanie nového tovaru bez vád, ak to nie je vzhľadom na povahu veci neúmerné. Ak sa vada týka iba súčasti veci, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady.

5.3. Ak kupujúci neodstúpi od zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez vád, na výmenu jeho súčasti alebo na opravu, môže požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať nový tovar bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo tovar opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nezjedná nápravu v primeranej lehote alebo že by zjednanie nápravy spotrebiteľovi spôsobilo značné ťažkosti.

5.4. Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí.

 

 

6. Zodpovednosť predávajúceho za vadu, ktorá je podstatným a nepodstatným porušením zmluvy

6.1. Zodpovednosť predávajúceho za vady, ktoré sú podstatným alebo nepodstatným porušením zmluvy, sa uplatňuje na vady tovaru vzniknuté v dobe 24 mesiacov od prevzatia, a to pre vady, pri ktorých sa neuplatňuje zodpovednosť za kvalitu pri prevzatí podľa článku 5 reklamačného poriadku. Vada sa považuje za podstatné porušenie zmluvy v prípade, keď by kupujúci zmluvu neuzavrel, ak by vadu pri uzatváraní zmluvy predvídal, v ostatných prípadoch sa jedná o vadu, ktorá nie je podstatným porušením zmluvy.

6.2. Ak je vada podstatným porušením zmluvy, má kupujúci podľa svojej voľby právo na dodanie novej veci, opravu, primeranú zľavu alebo na odstúpenie od zmluvy (s právom na vrátenie kúpnej ceny v plnej výške). Ak je vada nepodstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo na odstránenie vady alebo primeranú zľavu.

6.3. Právo na dodanie novej bezvadnej veci, výmenu súčasti, zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy má kupujúci bez ohľadu na charakter vady, ak nemôže vec riadne používať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád.

 

 

7. Náklady reklamácie a riešenie sporov

7.1. Ak je reklamácia uznaná za oprávnenú, má kupujúci právo na úhradu účelne vynaložených nákladov spojených s uplatnením svojho práva.

7.2. Ak predávajúci reklamáciu zamietne ako neoprávnenú, môže sa kupujúci, alebo po dohode s predávajúcim obe strany, obrátiť na súdneho znalca z odboru a vyžiadať si spracovanie nezávislého odborného posúdenia vady.

7.3. Ak nedôjde k dohode medzi kupujúcim a predávajúcim, môže sa kupujúci obrátiť na existujúce systémy mimosúdnych riešení spotrebiteľských sporov, prípadne na príslušný súd.

 

 

8. Zmluvná záruka za kvalitu

8.1. Ak predávajúci nad rámec svojich zákonných povinností poskytol záruku za kvalitu, jej uplatnenie sa riadi týmto reklamačným poriadkom, ak potvrdenie o povinnostiach predávajúceho z vadného plnenia (záručný list) alebo zmluva nestanovuje inak.

 

 

9. Účinnosť reklamačného poriadku

9.1. Tento reklamačný poriadok je účinný od 1. decembra 2016.

 

 

10. Predchádzajúce verzie reklamačného poriadku

10.1. Zatiaľ nie je žiadna predchádzajúca verzia reklamačného poriadku.

nahor